لیگهای محبوب

سایر لیگها

نواک جوکوویچ 'پادشاه' است: سلطنت تزلزل ناپذیر سلطنتی تنیس

این ستاره صربستانی یکشنبه گذشته بیست و چهارمین قهرمانی گرند اسلم خود را در مسابقات آزاد آمریکا به دست آورد. با ورود او به اواخر 30 سالگی، هیچ نشانه ای از کاهش قدرت او وجود ندارد. وضعیت جوکوویچ به عنوان "پادشاه تنیس" بی چون و چرا قابل بحث نیست و سن فقط یک عدد است.
Frenkie Tran
توسط: Frenkie Tran

نواک جوکوویچ: جشن همه 24 عنوان قهرمانی گرند اسلم

نواک جوکوویچ بزرگ ترین مانع در ورزش خود است، شبیه به قلعه ای مهیب از مهارت، حیله گری و اراده. با این حال، لحظاتی در طول فینال یو اس اوپن در روز یکشنبه بود که به نظر می‌رسید ممکن است تسلیم شود، در حالی که خم شد و به شدت به ران‌هایش می‌کوبید تا پاهای خسته‌اش را دوباره تقویت کند. جوکوویچ در ست دوم سخت و طاقت فرسا مقابل دانیل مدودف – که بعداً آن را «سخت‌انگیزترین ست‌هایی که تا به حال بازی کرده‌ام» توصیف کرد، جوکوویچ به حدی تلاش کرد که کنترل راکت خود را از دست داد و آن را به پرواز درآورد. در یک نقطه، زمانی که مدودف سقوط کرد و روی زمین دراز کشید تا بهبود یابد، جوکوویچ از تور عبور کرد تا او را بررسی کند. قبل از اینکه مدودف را به او کمک کند، به نظر می رسید که جوکوویچ ممکن است به فکر دراز کشیدن در کنار حریف خود باشد تا نفس تازه کند.

روی کاغذ، پیروزی جوکوویچ در ست‌های مستقیم مقابل مدودف ممکن است به نظر برسد که تبدیل شدن به مسن‌ترین برنده اوپن آمریکا بدون دردسر بوده است. با این حال، در واقعیت، او نمی توانست صبر کند تا بازی به پایان برسد. او پس از فینال گفت: «به همین دلیل است که من به اندازه رولان گاروس شادی نکردم یا به زمین افتادم یا از خوشحالی نپریدم. وقتی دیدم فورهند او به داخل تور رفت، خیلی راحت شدم.»

این پیروزی سومین قهرمانی جوکوویچ در تورنمنت های گرند اسلم سال را رقم زد و او را با رکورد مارگارت کورت که 24 عنوان قهرمانی حرفه ای کسب کرد، برابر کرد. جای تأمل دارد که اگر اختلالات ناشی از کووید و حادثه ناگوار در سال 2020 که به طور تصادفی با ناامیدی به داور خط اوپن آمریکا ضربه زد، او چقدر جلوتر بود.

برخلاف کورت، که در دوره‌ای که اوپن خانگی او اساساً یک قهرمانی ملی بود، تسلط داشت، جوکوویچ در دوره‌ای که در ابتدا به نظر می‌رسید با رقابت راجر فدرر و رافائل نادال تعریف می‌شد، پیشرفت کرد. با این حال، اکنون که جوکوویچ دو اسلم از نادال پیش افتاده است و فدرر بازنشسته شده است، دیگر این سوال مطرح نیست که او چند عنوان بیشتر از این دو کسب خواهد کرد. این بازیکن 36 ساله چقدر بیشتر می تواند این سطح از عملکرد را حفظ کند.

از مربی او گوران ایوانیشویچ نپرسید. قهرمان سابق ویمبلدون که در اواخر دوران حرفه ای خود به اوج رسید، در سن 33 سالگی بازنشسته شد - اکنون سه سال از جوکوویچ کوچکتر است. ایوانیشوویچ علناً اذعان می کند که از تلاش بی امان جوکوویچ برای پیروزی بی بهره است.

ایوانیشوویچ پس از فینال روز یکشنبه گفت: "نمی توانم بگویم که همه اهل بالکان شبیه او هستند، زیرا آنها اینطور نیستند. او چیز خارق العاده ای است و چه کسی می داند چه زمانی ورزشکار دیگری مانند او خواهد آمد."

مدودف به خودی خود استعداد خارق العاده ای است – او جوکوویچ را در ست های متوالی شکست داد و عنوان قهرمانی اوپن آمریکا در سال 2021 را به دست آورد. پس از باخت این بار در بازی برگشت، این بازیکن 27 ساله به طرز طنزآمیزی درباره شکاف بزرگ بین او و جوکوویچ از نظر دستاوردها اظهار نظر کرد. مدودف در مصاحبه بعد از بازی روز یکشنبه به شوخی خطاب به جوکوویچ گفت: "تو هنوز اینجا چه کار می کنی، بیا." "من احساس می کنم اگر 20 عنوان قهرمانی داشته باشم، حرفه ای مناسب داشته ام. شما 24 گرند اسلم دارید. وای."

دستاورد جوکوویچ با در نظر گرفتن شروع فروتنانه او و این واقعیت که او در کشوری جنگ زده بزرگ شده است، حتی چشمگیرتر می شود - روایتی که او در دو هفته گذشته بارها از آن بازدید کرده است. او اظهار داشت: آخرین چیزی که می خواهید به آن فکر کنید حمایت از فرزندتان در یک ورزش گران قیمت است. بیشتر در مورد گذاشتن غذا روی میز بود.

تنها پس از اینکه جوکوویچ اولین عنوان اصلی خود را در ملبورن به دست آورد، در حالی که به مدت سه فصل در رده بندی شماره 3 جهان قرار داشت، متوجه شد که به گلوتن آلرژی دارد. این افشاگری باعث تعهد به سلامت و تندرستی شد که رقیب روش بحث برانگیز TB12 تام برادی است. نتایج یکشنبه شب مشهود بود. علیرغم چالش های فیزیکی ظاهری، جوکوویچ موفق شد در رالی های طولانی بر مدودف مانور دهد و با نزدیک شدن به تور، تبادلات دیگر را با سرعت بیشتری انجام دهد. در مجموع، جوکوویچ 37 امتیاز از 44 امتیاز را در دروازه به دست آورد، در حالی که مدودف به سختی به نصف دفعات وارد دروازه شد. مدودف اعتراف کرد: «باید کمتر لجبازی می کردم و زودتر به دروازه نزدیک می شدم. من فقط در ست سوم این کار را کمی شروع کردم. اما در آن زمان، مسابقه مسیر دیگری به خود گرفت.

پس از پایان مسابقه، جوکوویچ همانطور که انتظار می رفت به باکس خود صعود کرد تا با تیمش جشن بگیرد. با این حال، حتی در آنجا، او به خود اجازه داد لحظه ای بنشیند در حالی که مربی اش، مارکو پانیچی، او را با یک حوله هواکش می کرد.

بعداً، او یک تی شرت سفارشی پوشید که در آن تصویری از خود در کنار کوبی برایانت، اسطوره فقید NBA که الهام بخش او بود تا مدام او را بالا ببرد. با این وجود، حتی برایانت در سن 37 سالگی از بسکتبال بازنشسته شد. ایوانیشوویچ اشاره کرد که جوکوویچ قبلاً در مورد شرکت در المپیک لس آنجلس در سال 2028 صحبت می کرد که در آن زمان جوکوویچ 41 ساله خواهد شد. بردی 44 ساله بود که آخرین بازی خود در NFL را انجام داد. واضح است که جوکوویچ که هنوز نقطه پایانی مشخصی برای حرفه خود تعیین نکرده است، معتقد است که می تواند به راحتی از آن پیشی بگیرد.

او با تمسخر گفت: "در نهایت، من تنیس را تا 23 یا 24 سال دیگر ترک خواهم کرد." "و بازیکنان جوان جدیدی خواهند آمد. تا آن زمان، حدس می‌زنم بیشتر از من خواهید دید."

بیشتر بخوانید: نکات مهم مسابقه تنیس نواک جوکوویچ مقابل دانیل مدودف (3-0) - آزاد آمریکا 2023

Click star to rate
5 (1 rating)
Frenkie Tran
Written by: Frenkie Tran
My football predictions cover a variety of competitions and tournaments. In addition to English and European football, football predictions also include tips on games taking place in the USA, Australia, Africa, South America and beyond, from famous leagues such as the Premier League, La Liga and Bundesliga to popular national leagues such as Croatian First League and Portugal Primeira.

Related Content

نکات مهم مسابقه تنیس نواک جوکوویچ مقابل دانیل مدودف (3-0) - آزاد آمریکا 2023
نکات مهم مسابقه تنیس نواک جوکوویچ مقابل دانیل مدودف (3-0) - آزاد آمریکا 2023
(برترین‌های US Open 2023) در فینال US Open 2023، نواک جوکوویچ عملکرد خارق‌العاده‌ای در برابر مدودف ارائه داد و بیست و چهارمین عنوان قهرمانی گرند اسلم خود را در یک موفقیت حرفه‌ای واقعاً قابل توجه به دست آورد. این دیدار پس از سه ست با نتایج 6-3، 7-6 (5) و 6-3 به پایان رسید.
دهمین فینال آزاد ایالات متحده برای نواک جوکوویچ: جشن هیجان انگیز در برابر حریف 20 ساله
دهمین فینال آزاد ایالات متحده برای نواک جوکوویچ: جشن هیجان انگیز در برابر حریف 20 ساله
(تنیس نیوز) نواک جوکوویچ پس از پیروزی مقابل یک بازیکن 20 ساله بومی، جشن پرشور خود را جشن گرفت.
نکات مهم مسابقه تنیس کارلوس آلکاراز مقابل الکساندر زورف (3-0) - آزاد آمریکا 2023
نکات مهم مسابقه تنیس کارلوس آلکاراز مقابل الکساندر زورف (3-0) - آزاد آمریکا 2023
(برترین های اوپن آمریکا 2023) آلکاراز در بازی خود مقابل زورف جایی برای شگفتی باقی نگذاشت. کسب پیروزی در سه ست مقابل زورز به آلکاراز اجازه داد تا شرایط بدنی خود را حفظ کند. در دور بعد، جایی که چهار بازیکن برتر برتر با هم رقابت می کنند، آلکاراز به مصاف مدودف می رود که در مرحله یک چهارم نهایی روبلوف را شکست داد.
نکات مهم مسابقه تنیس تیلور فریتز مقابل نواک جوکوویچ (3-2) - آزاد آمریکا 2023
نکات مهم مسابقه تنیس تیلور فریتز مقابل نواک جوکوویچ (3-2) - آزاد آمریکا 2023
(برترین‌های اوپن آمریکا 2023) تیلور فریتز، بازیکن تنیس کشور میزبان، در مسابقات اوپن آمریکا در سال 2023 با یک مسابقه چالش‌برانگیز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نواک جوکوویچ، قهرمان دوم مسابقات، روبرو شد. فریتز به جوکوویچ دست به کار شد، اما سرسختی جوکوویچ به عنوان یک استاد تنیس صربستانی در لحظه مناسب درخشید. جوکوویچ دقیقاً در مواقع لزوم قدرت خود را نشان داد و ست سوم را با نتیجه 6-4 به پایان رساند و در نهایت 3-0 پیروز شد. حریف جوکوویچ در نیمه نهایی با برنده دیدار تیافو و شلتون مشخص می شود.
نکات برجسته مسابقه تنیس زورف و گناهکار (3-2) - آزاد ایالات متحده 2023
نکات برجسته مسابقه تنیس زورف و گناهکار (3-2) - آزاد ایالات متحده 2023
(برترین‌های اوپن آمریکا 2023) Zverev و Sinner واقعاً مطابق با رقابت بین رقبای ماهر بودند، یک مسابقه گیرا و دراماتیک ارائه کردند. در ست پایانی، خونسردی قهرمان به زورف کمک کرد تا پیروزی 6-3 را تضمین کند و در نهایت با پیروزی 3-2 به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.
برترین سایت‌های شرط‌بندی
BONUS UP TO $250 - THE SMARTER WAY TO BET!
Welcome bonus up to $250

BONUS UP TO $250 - THE SMARTER WAY TO BET!

VOdds positions itself as a premier sports betting brokererage, offering users the ability to compare odds across various bookmakers through a unified single-wallet platform.