لیگهای محبوب

سایر لیگها

فدراسیون فوتبال اسپانیا دبیرکل آندرئو را پس از پایان تحریم تیم زنان برکنار کرد

فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم به برکناری دبیرکل آندرئو کمپس به عنوان بخشی از یک سری تغییرات گسترده‌تر در پی جنجال‌های مربوط به رسوایی بوسه لوئیس روبیالس و جنی هرموسو گرفته است.
Christian Steward
توسط: Christian Steward

فدراسیون فوتبال اسپانیا در پی رسوایی لوئیس روبیالس، دبیرکل آندرئو کمپس را برکنار کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا با برکناری دبیرکل آندرئو کمپس و متعهد شدن به ایجاد "محیط امن" پس از قطعنامه تحریم تیم های زنان، اقدام قاطعی انجام داده است.

تیم پیروز جام جهانی اسپانیا پس از متعهد شدن فدراسیون فوتبال اسپانیا برای اعمال "تغییرات فوری و عمیق" در ساختار خود، تصمیم گرفت به تحریم خود پایان دهد. در حالی که دو بازیکن، پاتری گویارو و ماپی لن، تصمیم به ترک اردو گرفتند، بقیه پس از فراخوانی توسط مونتسه تومه، سرمربی جدید، بر خلاف میل خود باقی ماندند.

بازیکنان در ابتدا از نمایندگی اسپانیا خودداری کرده بودند تا اینکه تغییرات بیشتری در فدراسیون ایجاد شد. بحران زمانی آغاز شد که لوئیس روبیالس، رئیس وقت فدراسیون اسپانیا، پس از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان در استرالیا در ماه گذشته، در مراسم اهدای جوایز، لب‌های جنی هرموسو را بوسید .

بازیکنان اسپانیا به تحریم خود پایان دادند و خود را برای بازی های لیگ ملت ها در این ماه آماده خواهند کرد

گفتگوهای گسترده ای تا ساعت 5 صبح روز چهارشنبه انجام شد و RFEF (فدراسیون فوتبال سلطنتی اسپانیا) توضیحاتی در مورد "تغییرات عمیق" ارائه کرد و از حذف کمپ دبیرکل خبر داد.

RFEF در بیانیه ای جامع اعلام کرد: "RFEF به نیاز مطلق برای شروع مرحله جدید و بستن بحران نهادی که پس از قهرمانی ملی در جام جهانی باز شد واقف است. فدراسیون می خواهد حمایت خود را از همه بین المللی ها نشان دهد. کسانی که این شرایط ناخواسته را پشت سر می گذارند؛ و عذرخواهی خود را برای اتفاقات پس از قهرمانی در جام جهانی از هر یک از آنها و به ویژه جنی هرموسو که در شرایطی که او ایجاد نکرده است، عذرخواهی می کند. ما همیشه از آنها حمایت خواهیم کرد."

در ادامه این بیانیه آمده است: «با توجه به اتفاقات چند ساعت اخیر باید به این نکته اشاره کرد که در هیچ زمانی قصد RFEF ایجاد سروصدا و فشار بیشتر بر بازیکنان نبوده است.»

RFEF بر تعهد خود به اجرای تغییرات ساختاری و ایجاد محیطی امن برای بازیکنان تاکید کرد و تاکید کرد که فدراسیون باید مکانی باشد که بازیکنان در آن احساس کنند در خانه خود هستند و حرفه ای بودن و کیفیت ورزشی خود را در عین افتخار به نمایندگی از اسپانیا به نمایش بگذارند.

آماندا گوتیرز، رئیس اتحادیه بازیکنان FUTRPO، خاطرنشان کرد که پیشرفت قابل توجهی در جهت دستیابی به رفتار برابر با تیم های ملی زنان و مردان اسپانیا حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: قاضی به لوئیس روبیالس دستور داد تا 200 متر از جنی هرموسو دور بماند.

ویکتور فرانکو، دبیر ورزش اسپانیا و رئیس شورای عالی ورزش، توضیح داد که این جلسات صمیمانه منجر به تشکیل کمیته ای متشکل از بازیکنان، فدراسیون و دولت شد. این توافقنامه ها باید برابری جنسیتی، دستمزد برابر و تغییرات ساختاری در فوتبال زنان را ترویج کند.

یکی از خواسته های بازیکنان برکناری پدرو روشا، رئیس موقتی بود که پس از استعفای روبیالس جایگزین او شد. با این حال، لن و گویارو، که از زمان شورش بازیکنان سال گذشته برای اسپانیا بازی نکرده بودند، خواستار استعفای تومه نشدند. تومه به عنوان سرمربی جدید منصوب شد و نزدیک به نیمی از 39 بازیکنی که بخشی از شورش بازیکنان در روز دوشنبه بودند، از جمله 15 بازیکن قهرمان جام جهانی انتخاب شد.

هرموسو که به بوسه روبیالس رضایت نداد، فدراسیون را متهم کرد که سعی دارد با انتخاب هم تیمی هایش برخلاف میل آنها برای تیم ملی، آنها را بترساند.

دولت پس از این جلسات تایید کرد که برای بازیکنانی که در آستانه بازی‌های لیگ ملت‌های اسپانیا مقابل سوئد و سوئیس تصمیم به ترک می‌گیرند، هیچ جریمه‌ای را دنبال نمی‌کند.

دیدارهای شبانه بین بازیکنان و مقامات همزمان با دیدار پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در نیویورک برای تبلیغ پیشنهاد مشترک اسپانیا با پرتغال و مراکش برای میزبانی جام جهانی مردان در سال 2030 بود. دولت سانچز نسبت به رسوایی روبیالس ابراز نگرانی کرده بود. می تواند بر قیمت پیشنهادی تأثیر منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید: جنی هرموسو پس از کنار گذاشته شدن از تیم ملی زنان اسپانیا از مربی جدید می پرسد: "من را از چه چیزی محافظت کنید؟"

Click star to rate
5 (1 rating)
Christian Steward
Written by: Christian Steward
Christian Steward is an Exclusive Reporter for Betimate with over 10 years of experience in conducting reseach and analyzing data in order to provide approriate statistics for Betimate's Board of Experts.

Related Content

دادگاه اسپانیا از روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس و مربی ویلدا خواست تا محاکمه شوند
دادگاه اسپانیا از روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس و مربی ویلدا خواست تا محاکمه شوند
تصمیم یک قاضی دادگاه ملی به دنبال یک تحقیق پیش از محاکمه در مورد یک بوسه ناخوانده، جرقه بحث قابل توجهی در مورد تبعیض جنسی در فوتبال زنان اسپانیایی را برانگیخت.
رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس روبیالس را به بوسیدن زور برنز در جام جهانی زنان متهم کرد.
رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس روبیالس را به بوسیدن زور برنز در جام جهانی زنان متهم کرد.
رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که لوئیس روبیالس، رئیس سابق فوتبال اسپانیا، ظاهراً "به زور" صورت لوسی برنز مدافع انگلیس را بوسید و صورت هم تیمی خود لورا کومبس را پس از فینال جام جهانی زنان لمس کرد.
تونالی به اتهام دخالت در قمار در نیوکاسل تحت تحقیق است
تونالی به اتهام دخالت در قمار در نیوکاسل تحت تحقیق است
گزارش ها حاکی از آن است که ساندرو تونالی به طور بالقوه با محرومیت جدیدی در رابطه با قمار مواجه است، زیرا اتحادیه فوتبال در حال بررسی است که آیا این هافبک پس از انتقال به نیوکاسل روی مسابقات شرط بندی کرده است یا خیر.
تأثیر ادعاهای تجاوز تحت الشعاع حدس و گمان بر روابط جنسی دوایت هاوارد
تأثیر ادعاهای تجاوز تحت الشعاع حدس و گمان بر روابط جنسی دوایت هاوارد
در میان اتهامات حمله به مردی در محل سکونتش، ستاره سابق NBA خود را در درجه اول به خاطر امور شخصی خود تحت نظر می بیند و توجه طرفداران و رسانه ها را به خود جلب می کند.
فیفا به لوئیس روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اسپانیا محرومیت 3 ساله داد.
فیفا به لوئیس روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اسپانیا محرومیت 3 ساله داد.
لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) پس از اتفاقی که در آن جنی هرموسو اسپانیایی بدون رضایت او بوسید، به مدت سه سال از حضور در فوتبال محروم شد.