لیگهای محبوب

سایر لیگها

رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس روبیالس را به بوسیدن زور برنز در جام جهانی زنان متهم کرد.

رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که لوئیس روبیالس، رئیس سابق فوتبال اسپانیا، ظاهراً "به زور" صورت لوسی برنز مدافع انگلیس را بوسید و صورت هم تیمی خود لورا کومبس را پس از فینال جام جهانی زنان لمس کرد.
Anna Ciao
توسط: Anna Ciao

بر اساس گزارش فیفا که روز چهارشنبه علنی شد، دبی هویت، رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس، لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون اسپانیا را به رفتار "نامناسب" با بازیکنان انگلیسی در مراسم اهدای مدال در جام جهانی زنان 2023 متهم کرد. فیفا اذعان کرد که تحریم‌های شدیدتری نسبت به محرومیت سه ساله روبیالس در 30 اکتبر در نظر گرفته بود. این انتشار گزارش کامل اولین باری است که شهادت هویت علنی می شود.

هیویت به فیفا شهادت داد که روبیالس صورت لورا کومبز، بازیکن انگلیسی را کاپ و نوازش کرده بود و ظاهراً به زور صورت لوسی برنز را در مراسم مدال بوسید. در پاسخ، روبیالس توضیح داد که تلاش کرده است کومبز را که به دلیل آسیب دیدگی بانداژ سر بسته بود، آرام کند. او همچنین اشاره کرد که با برنز قهرمان سوپرجام اسپانیا در این جشن شرکت کرده است.

هویت که در کنار روبیالس در مراسم اهدای مدال حضور داشت، همچنین اظهار داشت که لحن صدای او نسبت به کارگران فیفا "ناخوشایند و بی جهت تهاجمی" است.

تصمیم به محرومیت لوئیس روبیالس به دلیل چندین اتفاق از جمله بوسه ادعایی بدون رضایت بر لبان بازیکن جنی هرموسو پس از پیروزی اسپانیا در فینال جام جهانی زنان مقابل انگلیس صورت گرفت. علاوه بر این، روبیالس در حال چنگ زدن به فاق خود در ناحیه VIP در کنار ملکه اسپانیا لتیزیا و دختر نابالغش مشاهده شد.

فیفا در این گزارش تاکید کرده است که به دلیل جدی بودن این حوادث و تأثیر مخربی که بر چهره فیفا، فوتبال زنان و به طور کلی ورزش زنان گذاشته، تمایل به اعمال تحریم‌های شدیدتر دارد. با وجود این ملاحظات، کمیته انضباطی به این نتیجه رسید که محرومیت سه ساله به عنوان یک بازدارنده موثر عمل می کند.

پس از اعلام محرومیت در ماه اکتبر، روبیالس تمایل خود را برای درخواست تجدید نظر ابراز کرد و از فیفا انتقاد کرد که به او فرصتی برای دفاع از خود نداده است. این کمیته خاطرنشان کرد که نمی تواند تأثیر اقدامات روبیالس بر سلامت روانی و حرفه حرفه ای هرموسو را نادیده بگیرد. علاوه بر این، نشان می دهد که روبیالس از موقعیت خود برای انتشار اظهاراتی منسوب به هرموسو استفاده کرده است که او نوشته یا مجوز نداده است.

این کمیته تاکید کرد که رئیس یک انجمن بوسیدن بازیکن (جنس مخالف) یکی از تیم های ملی تحت رهبری و مسئولیت او کاملا غیرقابل قبول است. آنها تایید کردند که هیچ توافقی بین روبیالس و بازیکن در مورد بوسه وجود ندارد و رفتار بازیکن قبل از حادثه نشان دهنده تمایل یا رضایت به بوسیدن نیست.

در خلاصه اضافه شد که روبیالس مکررا قوانین اولیه رفتار صحیح را زیر پا گذاشته، درگیر حرکات توهین آمیز بوده و به گونه ای عمل کرده است که فوتبال را بدنام کرده است.

فیفا اعلام کرد که هر طرفی که قصد تجدید نظر در این تصمیم را دارد باید ظرف سه روز پس از اطلاع از دلایل تصمیم، رسماً قصد خود را به صورت کتبی اعلام کند.

Click star to rate
5 (1 rating)
Anna Ciao
Written by: Anna Ciao
Anna Ciao is a sports content contributor at Betimate. Born and raised in a rural village in China, I have had a passion for football and various sports such as basketball, volleyball, badminton, from a young age. Along with diligent studies, I achieved an IELTS score of 8.0 in the English language, and I have become a content contributor specializing in sports, particularly football, as I am today. I hope that my articles are helpful to readers.

Related Content

دادگاه اسپانیا از روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس و مربی ویلدا خواست تا محاکمه شوند
دادگاه اسپانیا از روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس و مربی ویلدا خواست تا محاکمه شوند
تصمیم یک قاضی دادگاه ملی به دنبال یک تحقیق پیش از محاکمه در مورد یک بوسه ناخوانده، جرقه بحث قابل توجهی در مورد تبعیض جنسی در فوتبال زنان اسپانیایی را برانگیخت.
فیفا به لوئیس روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اسپانیا محرومیت 3 ساله داد.
فیفا به لوئیس روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اسپانیا محرومیت 3 ساله داد.
لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) پس از اتفاقی که در آن جنی هرموسو اسپانیایی بدون رضایت او بوسید، به مدت سه سال از حضور در فوتبال محروم شد.
خورخه ویلدا: سرمربی سابق اسپانیا در تحقیقات لوئیس روبیالس 'Kissgate' مورد بازجویی قرار گرفت
خورخه ویلدا: سرمربی سابق اسپانیا در تحقیقات لوئیس روبیالس 'Kissgate' مورد بازجویی قرار گرفت
خورخه ویلدا، سرمربی پیشین قهرمان جام جهانی زنان اسپانیا، قرار است به عنوان بخشی از تحقیقات "Bissgate" در مورد لوئیس روبیالس تحت تحقیقات قرار گیرد.
فدراسیون فوتبال اسپانیا دبیرکل آندرئو را پس از پایان تحریم تیم زنان برکنار کرد
فدراسیون فوتبال اسپانیا دبیرکل آندرئو را پس از پایان تحریم تیم زنان برکنار کرد
فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم به برکناری دبیرکل آندرئو کمپس به عنوان بخشی از یک سری تغییرات گسترده‌تر در پی جنجال‌های مربوط به رسوایی بوسه لوئیس روبیالس و جنی هرموسو گرفته است.
رهبران RFEF برای شکایت از بازیکنان تیم ملی اسپانیا به دلیل شورش آماده می شوند
رهبران RFEF برای شکایت از بازیکنان تیم ملی اسپانیا به دلیل شورش آماده می شوند
مقامات RFEF اقدام قانونی علیه سرکش بازیکنان تیم ملی اسپانیا، از جمله الکسیا پوتلاس و آیتانا بوماتی، به دلیل درخواست استعفا آماده می کنند.