لیگهای محبوب

سایر لیگها

فیفا به لوئیس روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اسپانیا محرومیت 3 ساله داد.

لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) پس از اتفاقی که در آن جنی هرموسو اسپانیایی بدون رضایت او بوسید، به مدت سه سال از حضور در فوتبال محروم شد.
Leey
توسط: Leey

لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا (RFEF) توسط فیفا، هیئت حاکمه فوتبال، به مدت سه سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شد. این مجازات در نتیجه بوسه ناخواسته روبیالس به جنیفر هرموسو، بازیکن ستاره تیم قهرمان جام جهانی زنان اسپانیا صورت گرفت.

فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات روبیالس در مراسم مدال‌آوری فینال جام جهانی زنان ناقض ماده 13 آیین‌نامه انضباطی است. هیئت حاکم بر تعهد خود به حفظ یکپارچگی همه افراد و اطمینان از حفظ استانداردهای رفتاری مناسب تأکید کرد.

کمیته انضباطی فیفا لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) را به مدت سه سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در سطح ملی و بین المللی محروم کرد، زیرا تشخیص داد که وی برخلاف ماده 13 فیفا عمل کرده است. قوانین انضباطی فیفا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد.

این پرونده مربوط به وقایعی است که در فینال جام جهانی فوتبال زنان در 20 اوت 2023 رخ داد، که به دلیل آن آقای روبیالس به طور موقت برای یک دوره اولیه 90 روزه تعلیق شده بود.

"آقای روبیالس از شرایط تصمیم کمیته انضباطی فیفا امروز مطلع شده است. طبق مفاد مربوطه آیین نامه انضباطی فیفا، او ده روز فرصت دارد تا یک تصمیم با انگیزه درخواست کند که در صورت درخواست، متعاقبا منتشر خواهد شد. در legal.fifa.com این تصمیم همچنان قابل تجدید نظر در کمیته استیناف فیفا است.

فیفا بر تعهد مطلق خود به احترام و حفاظت از یکپارچگی همه مردم و اطمینان از رعایت قوانین اساسی رفتار شایسته تاکید می کند.

ممنوعیت اعمال شده برای روبیالس شامل تمام فعالیت های مرتبط با فوتبال در سطح ملی و بین المللی می شود. با این حال، او این امکان را دارد که نسبت به این تصمیم به کمیته استیناف فیفا اعتراض کند.

روبیالس در بیانیه ای در X (که قبلاً توییتر نامیده می شد) قصد خود را برای تجدید نظر در مورد حکم فیفا به منظور عدالت خواهی و افشای حقیقت ابراز کرد.

حادثه مربوط به روبیالس باعث ایجاد بحران در فوتبال اسپانیا شد و محکومیت گسترده ای را در داخل اسپانیا و در سطح جهان به دنبال داشت. متأسفانه این پیروزی تاریخی اسپانیا در جام جهانی زنان را تحت الشعاع قرار داد که اولین قهرمانی آنها در سیدنی استرالیا بود.

به دنبال انتقادات شدید، لوئیس روبیالس ماه گذشته از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا (RFEF) استعفا داد. حادثه مربوط به بوسه ناخواسته منجر به روبیالس شد که با واکنش شدید روبرو شد.

علاوه بر استعفای روبیالس، خورخه ویلدا، سرمربی قهرمان جام جهانی نیز از سمت خود برکنار شد. مونتسه تومه، معاون ویلدا، به عنوان جانشین وی منصوب شد و او را به اولین زنی تبدیل کرد که این سمت را در تاریخ کشور داشت.

روبیالس، 46 ساله، ابتدا ادعا کرد که این بوسه "دوجانبه" بوده است، اما جنیفر هرموسو این موضوع را رد کرد و اظهار داشت که رضایت نداده و احساس بی احترامی می کند.

با وجود اعتراض و اعتراض عمومی، روبیالس در ابتدا از کناره گیری خودداری کرد. با این حال، فیفا بلافاصله پس از این حادثه، او را به مدت 90 روز از ورزش محروم کرد.

پرونده مربوط به لوئیس روبیالس و حادثه در جریان فینال جام جهانی فوتبال زنان فیفا در 20 اوت 2023، منجر به تعلیق موقت 90 روزه روبیالس توسط فیفا شد. این محرومیت مطابق ماده 13 آیین نامه انضباطی فیفا است که به رفتارهای توهین آمیز و نقض اصول بازی جوانمردانه می پردازد. این ماده به فیفا اجازه می‌دهد در صورتی که رفتار فردی ناقض قوانین اساسی رفتار شایسته یا بدنام کردن ورزش فوتبال و/یا فیفا باشد، اقدام کند.

روبیالس در حال حاضر توسط دادستانی اسپانیا به دلیل جرایم تجاوز جنسی و اجبار تحت تحقیق است. او اخیرا در دادگاه حاضر شد و به سوالات قاضی و همه طرف های درگیر پاسخ داد و اتهامات وارده به خود را رد کرد.

در همین حال، جنیفر هرموسو، بازیکن درگیر در این حادثه، بازگشت پیروزمندانه ای به فوتبال بین المللی داشت. او در دقیقه 89 در جریان بازی مقابل ایتالیا گلزنی کرد و پیروزی 1-0 را برای اسپانیا به ثمر رساند و به آنها کمک کرد تا جایگاه خود را در صدر گروه خود در لیگ ملت های زنان یوفا حفظ کنند.

Click star to rate
5 (1 rating)
Leey
Written by: Leey
Leey is the reporter for Betimate. She currently has a series of articles about football. She specializes in researching football data to come up with evaluations about the tournament and predictions about the matches.

Related Content

دادگاه اسپانیا از روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس و مربی ویلدا خواست تا محاکمه شوند
دادگاه اسپانیا از روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس و مربی ویلدا خواست تا محاکمه شوند
تصمیم یک قاضی دادگاه ملی به دنبال یک تحقیق پیش از محاکمه در مورد یک بوسه ناخوانده، جرقه بحث قابل توجهی در مورد تبعیض جنسی در فوتبال زنان اسپانیایی را برانگیخت.
رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس روبیالس را به بوسیدن زور برنز در جام جهانی زنان متهم کرد.
رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس روبیالس را به بوسیدن زور برنز در جام جهانی زنان متهم کرد.
رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که لوئیس روبیالس، رئیس سابق فوتبال اسپانیا، ظاهراً "به زور" صورت لوسی برنز مدافع انگلیس را بوسید و صورت هم تیمی خود لورا کومبس را پس از فینال جام جهانی زنان لمس کرد.
خورخه ویلدا: سرمربی سابق اسپانیا در تحقیقات لوئیس روبیالس 'Kissgate' مورد بازجویی قرار گرفت
خورخه ویلدا: سرمربی سابق اسپانیا در تحقیقات لوئیس روبیالس 'Kissgate' مورد بازجویی قرار گرفت
خورخه ویلدا، سرمربی پیشین قهرمان جام جهانی زنان اسپانیا، قرار است به عنوان بخشی از تحقیقات "Bissgate" در مورد لوئیس روبیالس تحت تحقیقات قرار گیرد.
فدراسیون فوتبال اسپانیا دبیرکل آندرئو را پس از پایان تحریم تیم زنان برکنار کرد
فدراسیون فوتبال اسپانیا دبیرکل آندرئو را پس از پایان تحریم تیم زنان برکنار کرد
فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم به برکناری دبیرکل آندرئو کمپس به عنوان بخشی از یک سری تغییرات گسترده‌تر در پی جنجال‌های مربوط به رسوایی بوسه لوئیس روبیالس و جنی هرموسو گرفته است.
رهبران RFEF برای شکایت از بازیکنان تیم ملی اسپانیا به دلیل شورش آماده می شوند
رهبران RFEF برای شکایت از بازیکنان تیم ملی اسپانیا به دلیل شورش آماده می شوند
مقامات RFEF اقدام قانونی علیه سرکش بازیکنان تیم ملی اسپانیا، از جمله الکسیا پوتلاس و آیتانا بوماتی، به دلیل درخواست استعفا آماده می کنند.