لیگهای محبوب

سایر لیگها

دادگاه اسپانیا از روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس و مربی ویلدا خواست تا محاکمه شوند

تصمیم یک قاضی دادگاه ملی به دنبال یک تحقیق پیش از محاکمه در مورد یک بوسه ناخوانده، جرقه بحث قابل توجهی در مورد تبعیض جنسی در فوتبال زنان اسپانیایی را برانگیخت.
Anna Ciao
توسط: Anna Ciao

روز پنجشنبه، یک قاضی از دادگاه عالی اسپانیا پیشنهاد داد که لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال به دلیل بوسیدن لب های جنی هرموسو پس از پیروزی اسپانیا در جام جهانی زنان، باید محاکمه شود. دادگاه بیانیه ای منتشر کرد که در آن قاضی فرانسیسکو دی خورخه همچنین توصیه کرد برای خورخه ویلدا، مربی سابق تیم زنان و همچنین آلبرت لوکه، مدیر ورزشی تیم مردان و روبن ریورا، مدیر بازاریابی فدراسیون محاکمه شود. این افراد متهم شدند که هرموسو را تحت فشار قرار داده اند تا ادعا کند که این بوسه توافقی بوده است.

به گفته دادگاه، قاضی اظهار داشت که تحقیقات نشان داد که این بوسه بر خلاف ادعای روبیالس، توافقی نبوده بلکه اقدامی غیرمنتظره و یک جانبه بوده است.

اکنون دادگاه به دادستان‌ها و وکلای دادگستری اجازه می‌دهد تا قبل از تصمیم‌گیری در مورد ادامه محاکمه و تعیین زمان آن، استدلال‌های خود را ارائه کنند. پرونده تاکنون در صلاحیت قاضی بازپرس بوده است.

در ماه سپتامبر، هرموسو شکایتی جنایی مبنی بر تجاوز جنسی و اجبار در رابطه با حادثه 20 اوت ارائه کرد و احساسات خود را از آسیب پذیری و قربانی پرخاشگری ابراز کرد.

این حادثه موجی از شوک را در جامعه ورزشی ایجاد کرد و جنبش مهم MeToo را در اسپانیا برانگیخت. این افشاگری موجب اعتراضات و اتهامات بیشتر از سوی زنان شد که مدعی بودند مردان با نفوذ یا قدرتمند صمیمیت ناخواسته ای را بر آنها تحمیل کرده اند.

هشتگ #SeAcabo ("تمام شد") در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ظاهر شد و به عنوان نمادی از همبستگی و فراخوانی برای تغییر عمل کرد.

علاوه بر بوسه واقعی، قاضی شواهدی را کشف کرد که نشان می‌دهد روبیالس و هم‌مدافعانش به طور بالقوه مرتکب جرم دیگری شده‌اند که برنامه‌ای برای وادار کردن هرموسو به ضبط ویدیویی که ادعا می‌کرد این بوسه رضایت‌بخش بوده است، مرتکب شده‌اند.

با این حال هرموسو در مقابل این فشارها مقاومت کرد و در نهایت شکایت جنایی کرد.

به دنبال این جنجال، روبیالس از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در ماه سپتامبر کنار رفت. او در حال حاضر سه سال محرومیت فیفا را می گذراند که او را از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال منع می کند. این در حالی است که ویلدا در ماه اکتبر به عنوان سرمربی تیم ملی زنان مراکش منصوب شد.

بیشتر بخوانید: رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس، روبیالس را به بوسیدن زور برنز در جام جهانی زنان متهم کرد.

Click star to rate
5 (1 rating)
Anna Ciao
Written by: Anna Ciao
Anna Ciao is a sports content contributor at Betimate. Born and raised in a rural village in China, I have had a passion for football and various sports such as basketball, volleyball, badminton, from a young age. Along with diligent studies, I achieved an IELTS score of 8.0 in the English language, and I have become a content contributor specializing in sports, particularly football, as I am today. I hope that my articles are helpful to readers.

Related Content

رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس روبیالس را به بوسیدن زور برنز در جام جهانی زنان متهم کرد.
رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس روبیالس را به بوسیدن زور برنز در جام جهانی زنان متهم کرد.
رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که لوئیس روبیالس، رئیس سابق فوتبال اسپانیا، ظاهراً "به زور" صورت لوسی برنز مدافع انگلیس را بوسید و صورت هم تیمی خود لورا کومبس را پس از فینال جام جهانی زنان لمس کرد.
فیفا به لوئیس روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اسپانیا محرومیت 3 ساله داد.
فیفا به لوئیس روبیالس، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اسپانیا محرومیت 3 ساله داد.
لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) پس از اتفاقی که در آن جنی هرموسو اسپانیایی بدون رضایت او بوسید، به مدت سه سال از حضور در فوتبال محروم شد.
خورخه ویلدا: سرمربی سابق اسپانیا در تحقیقات لوئیس روبیالس 'Kissgate' مورد بازجویی قرار گرفت
خورخه ویلدا: سرمربی سابق اسپانیا در تحقیقات لوئیس روبیالس 'Kissgate' مورد بازجویی قرار گرفت
خورخه ویلدا، سرمربی پیشین قهرمان جام جهانی زنان اسپانیا، قرار است به عنوان بخشی از تحقیقات "Bissgate" در مورد لوئیس روبیالس تحت تحقیقات قرار گیرد.
فدراسیون فوتبال اسپانیا دبیرکل آندرئو را پس از پایان تحریم تیم زنان برکنار کرد
فدراسیون فوتبال اسپانیا دبیرکل آندرئو را پس از پایان تحریم تیم زنان برکنار کرد
فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم به برکناری دبیرکل آندرئو کمپس به عنوان بخشی از یک سری تغییرات گسترده‌تر در پی جنجال‌های مربوط به رسوایی بوسه لوئیس روبیالس و جنی هرموسو گرفته است.
رهبران RFEF برای شکایت از بازیکنان تیم ملی اسپانیا به دلیل شورش آماده می شوند
رهبران RFEF برای شکایت از بازیکنان تیم ملی اسپانیا به دلیل شورش آماده می شوند
مقامات RFEF اقدام قانونی علیه سرکش بازیکنان تیم ملی اسپانیا، از جمله الکسیا پوتلاس و آیتانا بوماتی، به دلیل درخواست استعفا آماده می کنند.